S C O T L A N D

ALBA ~ ~ SCOTLAND ~ ~ SKOTTLAND ~ ~ HIGHLANDS ~ ~ WHISKY

Solbränd i Scotland...

Kategori: Resetips

... är inte det alldeles helt

OMÖJLIGT!!!!????????


Har nyss varit en vecka i Scotland, och efter första dagen, med bara ett par timmar utomhus, tittade jag förvånat på mina axlar.....

De var RÖDA!!!!!

Men det går ju inte, if it doesn't rain it's not Scotland....

När jag kom hem utspann sig följande dialog:

- Va brun du är! Har du varit på semester?
- Ja, i Skottland!
- Ha ha ha, jättekul! Seriöst, var har du varit?


Nåja, skönt var det att komma "hem" igen till Scotland.
Åkte runt i trakterna kring Largs, Glasgow, Loch Lommond och Ayrshire.

Här är jag mitt i Glen Douglas:





Bodde i ett ensligt ljuvligt litet hus i en glen, bakgården är ett naturreservat, bara att gå/klättra rätt upp on the hills... så ser man havet, öarna, buzzards (ormvråkar) och givetvis får. De är utspridda över hela Scotland.

I trakterna finns massor av lämningar från stenålder och bronsålder.....

Här är Temple Wood stone circle, den södra... det ligger flera i rak linje. Första stenarna restes för cirka 5000 år sen.



Och mer då? Tja, slott (givetvis!), god mat, vackra vyer, trevliga människor, hysteriskt roligt besök på comedy club i Glasgow, miljoner knott som man slipper när det blåser och är soligt(!), konstmuseum i Glasgow och dessa smala smala smala vägar rakt ut i naturen.... LOVELY....








Kommentera inlägget här: